• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bästa sätt att bli skuldfri?

VentureOut

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Om du inte har minUC så gå in/ladda ner appen Kreddy så ser du aktuellt UC. Det kan ju ha gått upp ifall det var den siffran som skickades innan du gjorde din senaste ff (eller gått ner tack vare Ikano, eller upp på grund av det, UC är alltid svårtolkat).

Kolla också om du på ICA-banken kan hitta din senaste faktura. Där borde det framgå hur mycket du amorterar och betalar i ränta varje månad.

Lycka till. Det här grejar du! Jag har mer än dubbelt så mycket lån och är optimistisk om att kirra det. Det viktigaste är det du har gjort nu och tagit tag i det. Sen följer nu en period där det gäller att lägga om och optimera. Ibland kan det ta lite tid med att vänta ut förfrågningar osv men det gäller att ha lite tålamod och inte ge upp.
Senaste faktura:
Amortering 4 324,91 kr
Ränta 1 756,09 kr

Jamen visst fixar vi detta!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
511
Poäng
577
Senaste faktura:
Amortering 4 324,91 kr
Ränta 1 756,09 kr

Jamen visst fixar vi detta!
Bra amorteringstakt där med över 50 K per år. 7 procents ränta är ruggigt bra i dagens klimat. Som någon skrev vore det ju kanske bra om du kunde förlänga tiden och få loss mer per månad för att lösa småkrediterna en efter en. Och sen längre fram ställa tillbaka :)
 

VentureOut

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Förstår hur du tänker, dock får jag inte ändra nåt; var en förutsättning för att få ner räntan!
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
463
Mottagna reaktioner
252
Poäng
437
Vad har du i årsinkomst och hur många förfrågningar? Som andra sagt; kör snöbollsmetoden. Sen som för många av oss är det svåra att ändra vanor. Men vi ska klara det!
 

VentureOut

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Vad har du i årsinkomst och hur många förfrågningar? Som andra sagt; kör snöbollsmetoden. Sen som för många av oss är det svåra att ändra vanor. Men vi ska klara det!
Inga förfrågningar, ut 30.000 kr / mån
Det blir nog snöbollsmetoden! Känner mig pepp nu - tack hörni!
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
511
Poäng
577
Inga förfrågningar, ut 30.000 kr / mån
Det blir nog snöbollsmetoden! Känner mig pepp nu - tack hörni!
Med den inkomsten kommer du garanterat greja det :) . Men i början vill man ju ofta få allt fixat på en gång, men ställer du bara in siktet på till exempel ett år med snöbollen (och ta gärna tillfället att rensa ekonomin från onödiga abbonemang, kanske dubbelförsäkringar, onödiga inköp osv) så kommer du snart bara ha ett väldigt fördelaktigt ICA-lån kvar på runt 200 K
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 313
Mottagna reaktioner
1 119
Poäng
897
Jag vette sjutton om jag inte ändå hade sökt hela beloppet på Lendo. Ett lån och en månadsbetalning. Kanske nån betalningsfri månad då o då. Lättare att få bolån och andra möjligheter. Finns lån med rak istället
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 313
Mottagna reaktioner
1 119
Poäng
897
Såg längre fram. Det där lånet kanske du ska behålla med en sån stor amortering, dom dessutom blir lägre o lägre ränta nu sista åren.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Inte så farligt med din ekonomi. Det jag reagerar på är enorma månadssumman på 270 k lånet. Men är det stor amortering i månadsbetalningen så är det bra?
Räntan baseras ju på skuldens storlek, inte på månadskostnaden så amortering bör vara runt 5000:-
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp